وبلاگ

تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو چیست؟

اگر قصد خرید گوشی آیفون و خصوصا آیفون‌های 13 را داشته‌اید، حتماً تاکنون با اصطلاح ACTIVE و NOT ACTIVE مواجه شده‌اید؛ امروزه اکثر افراد هنگام خرید گوشی‌‌های خانواده آیفون 13 با این اصطلاح مواجه می‌شوند. شاید برای شما این سؤال پیش‌ آمده باشد که آیفون اکتیو و نات اکتیو چه تفاوتی باهم دارند؟ در این مقاله قصد داریم به تفاوت این مدل بپردازیم و راه‌های تشخیص آیفون اکتیو شده و اکتیو نشده را برای شما شرح دهیم.

آیفون اکتیو یعنی چه؟

کلمه اکتیو در لغت به معنای فعال است و گوشی آیفون 13 اکتیو به این معناست که آیفون مذکور از جعبه خارج شده و یک بار روشن شده و مراحل فعال سازی بر روی آن صورت گرفته شده است و دستگاه پلمپ نیست. این موضوع برای اکثر کاربران ممکن است، نگرانی‌هایی بابت عملکرد دستگاه را ایجاد کند به همین دلیل در اکثر موارد پیشنهاد می‌شود که گوشی آیفون خود را به صورت نان اکتیو یا نات اکتیو خریداری کنید تا خیالتان از بابت آکبند بودن دستگاه راحت باشد.

آیفون نات اکتیو یعنی چه؟

گوشی‌هایی که نات اکتیو هستند به این معناست که گوشی‌ای که قصد خریداری آن را دارید، فعال نشده است و به صورت پلمپ در اختیار شما قرار می‌گیرد و این موضوع خیال شما را از بابت آکبند بودن دستگاه راحت می‌کند. البته Not Active بودن به این معنا نیست که این محصولات فاقد کد فعال‌سازی رجیستری هستند بلکه این محصولات در صورت خریداری شدن از فروشگاه معتبر به آسانی رجیستر می‌شوند و از این بابت نیاز نیست که نگران باشید.

فروش آیفون نات اکیتو رجیستر شده در جاما

تمامی گوشی‌های آیفونی که در فروشگاه جاما به فروش می‌رسند اعم از آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 پرو محصولات اکتیو نشده و آکبند هستند در کنار این موضوع کد فعال‌سازی رجیستری را دارند و خیال شما می‌تواند از بابت باز نشدن پلمپ دستگاه راحت باشد و ما به هیچ وجه کالای استفاده شده را برای شما ارسال نمی‌کنیم به این دلیل که اعتماد مشتریان مهم‌ترین سرمایه ماست و با خرید آیفون از سایت جاما، بدون هیچ دغدغه‌ای بابت پلمپ نبودن دستگاه و مسائل رجیستر می‌توانید گوشی مورد نظر خود را خریداری کنید.

تشخیص آیفون اکتیو از نات اکتیو

برای اینکه تشخیص دهید که گوشی آیفونی که خریداری کرده‌اید قبلا توسط شخص دیگری فعال یا به اصطلاح اکتیو شده است، باید در ابتدا به سایت checkcoverage.apple.com  مراجعه کرده و در فیلد  Enter your serial number سریال گوشی خود وارد کرده (برای فهمیدن سریال آیفون ‌باید به مسیر Settings > General > About مراجعه کنید) و اگر گوشی شما نات اکتیو باشد، پیغام Please activate your iPhone به نمایش در می‌آید و این موضوع خیال شما را از بابت اورجینال و آکبند بودن گوشی آیفون راحت می‌کند.

در عین حال اگر آیفون شما اکتیو شده باشد در این حالت به جای پیغام ذکر شده، با تصویری مواجه خواهید شد که اطلاعاتی در مورد پشتیبانی تلفنی و تاریخ گارانتی نشان‌ می‌دهد که البته گارانتی اپل به عدم وجود نمایندگی رسمی در ایران تأثیری در خرید و پاسخگویی به نیازهایتان نخواهد داشت و برای این بحث باید به زمان گارانتی شرکتی محصولات دقت کنید، چون در صورت بروز مشکلات و خرابی برای تعمیر و تعویض قطعات باید به این گارانتی مراجعه کنید.

البته اکتیو بودن همیشه به معنای اینکه گوشی به طور مداوم استفاده شده است و یا از طرفی دیگر فیک بودن گوشی نیست، اما با توجه به اینکه تفاوت قیمت آیفون اکتیو و نات اکتیو در ایران چندان چشم‌گیر نیست و همچنین برای آسودگی بیشتر از بابت خرید آیفون پیشنهاد می‌شود که گوشی خود را به صورت نات آکتیو خریداری کنید تا دیگر با مشکلی از این بابت مواجه نباشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.